onsdag 18 januari 2012

Väddö kanal

Vi gör ett besök till Älmsta på Väddö för att uträtta lite ärenden. Samhället klyvs mitt itu utav Väddökanal som senare mynnar ut i Bagghusfjärden. Kanalen ligger vackert inbäddad i ett gråväder. Snö är på ingång, men vi stannar till vid kanalen för att njuta av "vattenblänket", sjömänniskor som vi är!

 Längst ut på Elmsta udde vid Ortalaviken strosar vi runt en stund. Kanske är det här en rest av en  gammal ångbåtsbrygga??? 

Här ligger även restaurantbåten M/S Linné på Kajplats 1. Läste här att båten ska flyttas till Gävle!

Inte mycket is att tala om! 

 Omstoppad inför vintern och ...

 ... ordentligt förtöjd vid en stadig pollare. 

 Älmstabron som tar oss från fastlandet på ena sidan till Väddö på andra sidan.

Hög brygga! Undrar vilken typ av båt som brukar ligga här? 

 Den omstoppade båten akterifrån sett.

Bryggan vid båten är "snorhal". Tur det finns ett räcke att hålla sig i!  

Räddaren i nöden! Fika dags! Sen hemfärd.


1 kommentar:

  1. Ja det verkar finnas en uppsjö av olika LCHFsidor på nätet. Jag vet knappt var jag ska börja läsa, kostdoktorn ha jag kikat på tidigare och den verkar bra.

    Mitt mål är ju att må bättre och hitta ett hållbart sätt att hålla vikten nere, jag gick ner 35 kilo ganska snabbt. Åt nära på noll med fett och motionerade massor, sedan började jag jobba och hann inte koka all mat, och kilona har smugit sig på. Att jag väger lite mer gör mig inte så mycket egentligen, men jag minns ju hur bra jag mådde där när jag vägde mindre.

    Dock är det absolut ite värt den uppoffringen jag gjorde för att nå dit, aldrig igen, kunde lika gärna ätit pulver, för så trist var det.

    Just nu kör jag noll kolhydrater, det har jag gjort sedan i början av veckan. Ha haft så ont senaste dagarna, tror att det har att göra med kostomläggningen..?

    Ha det bra, kram Hanna imitthem.blogg.se

    SvaraRadera