onsdag 25 januari 2012

Starkt kaffe

Min fotointresserade dotter gjorde en spännande bild om starkt kaffe. 
Ville göra något liknande fast med "Vintage look". 

Så jag gjorde så här på mitt vis:

Här är den rena bilden direkt ur kameran före någon justering. Glaset står på en spegel i mörkret och är 
endast belyst med två små ficklampor. 
Den blåa tonen i glaset kommer ifrån en ljusslinga utomhus som "färgar ljuset" utan att jag tänkte på det.

Nu har bilden passerat RAW bearbetning samt fått lite skärpa i Photoshop.

 Och här betraktar jag bilden som färdig. Jag har satt på en ram, olika
 brusfilter, tonat ner färgerna och slutligen lagt en Sepiaton över.



2 kommentarer:

  1. Jätteläcker redigering, tack för ditt besök och välkommen åter :)

    SvaraRadera
  2. Tack för det:) Kul att "leka" lite ibland!
    Din matblogg hör till mina favoriter! Beundrar dina fina recept och din höga fototekniska kvalitet. Det märks att du/ni är proffs:)

    //Monica

    SvaraRadera