onsdag 6 juni 2012

Norra Roslagens Trädgårdsförening ...

... höll sin traditionella årliga plantförsäljning mm på Sjötorget i Östhammar. Regnet hänger i luften, men vi har tur som kom mellan skurarna!

Det är första gången jag besöker marknaden. Blir spännande att se om jag hittar något kul!

 Lite bakluckeloppis stil är det över marknaden. Mycket plantor finns det ex. tomater och chili, men det har jag själv. 
Hittade en fin mini Hosta (Funkia) och en "snöflinga" till ampeln!

Gammal, fin "Folka"! Lite nostalgiskt! Minns min fars första! Där blinkersen fälldes ut när man skulle svänga, har jag för mig!
 Det är några år sedan ;)

På Sjötorget finns det fina träskulpturer snidade med motorsåg direkt på trädstammen med roten kvar! 
Då får man inte darra på handen. Blir ju inte några fler försök om det blir fel!
Här ugglefamiljen från ett håll ... 

 ... och från ett annat!

Hmm, tror det är rävar.

Och naturligtvis, havsörn. Upplands landskapsfågel och landskapsdjur! 
Den ser man ganska ofta segla med vinden högt upp, spanande efter mat. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar